+31 26 322 97 97 info@trackselling.nl

Rond 2010 hebben we vanuit een ingenieuze caleidoscoop van vragen gekeken naar “wie/wat ben je en wat wil je nou eigenlijk overbrengen?”
Dit kwam er uit:

Transformatie = wezenlijke verandering vanuit de mens, welke leidt tot beter resultaat.
Dit heeft geleid tot de kernboodschap voor Trackselling

Groei uit jezelf

Op zoek naar het antwoord op: “Welke Jungiaans Archetype past het beste bij het Trackselling dat er nu staat?” kwam het antwoord: De Magiër.

Wat is dat dan? Samen met klanten zoeken naar diepgang, de verbinding tussen de tegenstellingen van alledag: hard en zacht, groots en klein, rond en hoekig, mens en doelstellingen. Die kracht om die verbinding te kunnen maken ligt opgesloten in ieder mens en is daarom gericht op de lange termijn. Dit doen we op prikkelende wijze wellicht.

Deze boodschap past daarom bij klanten die zoekend zijn, waar het een beetje vastgelopen is, die willen gaan voor een beter resultaat door middel van een wezenlijke verandering. En dat willen ze doen met een bureau dat duidelijk, eigenzinnig en zelfbewust is. Dat werkt vanuit een bepaalde inspirerende gedrevenheid. Trackselling, groei uit jezelf!

DE MAGIËR
Archetypisch beeld: De priesters of magiër
Motto: ‘Alles is mogelijk’
Kernwaarde: Transformatie
Belofte: Dromen laten uitkomen
Talent: Kennis van universele wetten en/of het vermogen om anderen te betoveren

‘Un peu d’air sur terre’
Kan het wat luchtiger? Het aardse leven is al zwaar genoeg. Als fysieke wezens worden we beperkt door materie. Hoewel onze verbeeldingskracht geen grenzen kent – in onze denkgeest is alles mogelijk – worden wij wel degelijk door ons eigen lichaam begrensd. Het archetype van de Magiër brengt hier verandering in. De intentie van de Magiër is transformatie, de uitwerking van de Magiër is zodoende transformatief.

De lijfspreuk van de Magiër geeft dit al aan. Alles is mogelijk, in werkelijkheid of in fantasie. Maar wat is nu het verschil? In communicatie is het verschil tussen werkelijkheid en fantasie soms flinterdun. Dat wil zeggen: oprechte communicatie vormt een verbeelding van de werkelijkheid. Maar wat werkelijk is, is vaak lastig uit te maken.

Archetypisch beeld
In zijn meest oorspronkelijke vorm, wordt de Magiër belichaamt door de priester of sjamaan: bemiddelaar tussen de wereld en de kosmos, de zichtbare en de onzichtbare dimensie van het bestaan. De Magiër kijkt voorbij de grenzen van deze wereld de kosmos in. Door gebruik te maken van wetmatigheden, weet de Magiër een verandering in de zintuiglijke wereld te bewerkstelligen. De werkzaamheid hiervan voltrekt zich echter aan onze zintuigen. Soms omdat een doek de geheimzinnige werking aan de ogen van het publiek onttrekt, zoals in het geval van de goochelaar. Vaak ook omdat de werking ervan zich in onze psyche afspeelt, zoals in het geval van de (analytisch) psycholoog. Maar altijd is er sprake van een X-factor: een niet exact te definiëren factor die het verschil maakt.

De Magiër is ook de tweede kaart van de tarot. De 22 kaarten van de grote arcana van de tarot kunnen beschouwd worden als archetypische verbeeldingen van universele menselijke ervaringen. In het geval van de Magiër zijn dit moeilijke tijden, waarin de mens als een magiër zijn eigen problemen te boven moet zien te komen. Hij gaat hierbij niet als de eerste tarotkaart, de dwaas, te werk. De dwaas zoekt zijn geluk nog in deze wereld, in materiële zaken. De Magiër daarentegen zoekt zijn geluk op een hoger niveau. De wereld van emoties en gedachten, ook de wereld van de verbeelding of fantasie genoemd.